Case: Retailer

De wijnspeciaalzaak

De wijnspeciaalzaak in Nederland heeft het moeilijk. De wijnconsumptie daalt al jaren (maar men drinkt wel betere wijn), de consument is steeds grilliger en nog steeds gaat driekwart van de wijnomzet via het supermarktkanaal. De overige 25% gaat via wijnspeciaalzaken en online.

De wijnspeciaalzaak biedt absoluut toegevoegde waarde. Hier zit de liefde, passie voor –en kennis van- wijn. Mensen van vlees en bloed met verstand van wijn, de wijngebieden en de producenten. Die weten wat er allemaal nodig is om een goed glas wijn te produceren en bij u in de winkel te krijgen. En de consument (of horeca ) betaalt graag voor die vriendelijkheid en advies. Of niet?

Concurrentie van online

Ook de wijnwereld verandert door digitaal. Het aantal wijnwebshops is enorm gestegen, het aandeel online neemt toe. Supermarkten zitten online en worden actiever op het gebied van wijn-spijs, wijneducatie en online activiteiten. Online zien we zowel prijsbewuste kopers als kopers met meer kennis van wijn en de bereidheid meer geld voor een goede fles neer te leggen.

Offline en online profileren

Voor wijnspeciaalzaken offline en online is het daarom steeds belangrijker om zich te profileren tov de concurrentie. Helaas is de wijnwereld overwegend traditioneel. In de praktijk zien we vaak online een kopie van het wijnassortiment in de winkel, een veelal rustieke look and feel van de site en dezelfde basic functionaliteiten (assortiment. contact, bestellen en mogelijkheid proeverijen) en veel van hetzelfde.  Een focus op de verschillende wijnen die men aanbiedt, contact en de mogelijkheid tot proeverijen. Maar hoe krijg je consumenten zover dat ze bij je afnemen en blijven afnemen?

Uw Google Bedrijfsprofiel optimaliseren

Volgens studies hebben meer dan 56% van de zoekopdrachten een lokaal karakter. Een optimaal Google Bedrijfsprofiel betekent verhoogt het aantal keren dat uw bedrijf wordt weergegeven. Ook helpt het om beter te scoren in de Google Maps resultaten op een mobiele telefoon.

Wat kan MKF Data Company voor u doen?

Wij van MKF Data Company hebben een passie voor wijn, kennen de markt en weten wat het betekent online actief te zijn. Voor de wijnmarkt hebben we een methodiek, die we op maat maken voor elke wijnhandel.

We helpen u bij het bepalen van uw doelgroep(en), het bereiken van die doelgroepen en onderhouden en monitoren van de relatie met hen via website, social media, email en overige communicatiekanalen als chatbots.

Wilt u meer weten? Neem dan contact met ons op.

 

Een aantal voorbeelden hoe een messenger bot ingezet kan worden voor informatie over wijn …..

Voorbeelden van wat we doen

chat bot

Restaurant

website

Financiële diensten

actie

Retailer

Onze introductie aanbieding

Een Chatbot voor 500 euro!

Steeds vaker zien we chatbots verschijnen op websites. Een chatbot is een virtuele assistent die met uw klanten 'praat', iemand waar ze met vragen terecht kunnen en daarop antwoorden krijgen.  Als u met deze -veelbelovende- vorm van digitale communicatie ervaring wilt opdoen, hebben we een mooie aanbieding voor u. We maken voor u een chat bot voor een onderwerp van uw keuze voor slechts 500 euro.

Interesse? Vul hieronder dan uw gegevens in en verstuur de mail. We nemen dan snel contact met u op om een afspraak te maken.

 Ik wil graag meer weten over jullie introductie-aanbieding

[mautic type="form" id="1"]