Case: Klantenbinding restaurant

Hoe zorg je ervoor dat een restaurant een goede relatie met klanten opbouwt?

Als restaurant wil je een klant een goede tijd en prettige ervaring geven. Uiteindelijk streef je naar klantenbinding, d.w.z. dat een klant zo van je gecharmeerd is dat hij terugkomt en zelfs jou gaat promoten. Om dat te bereiken, is communicatie met die klant nodig. Onderzoeken laten keer op keer zien dat hoe persoonlijker en relevanter die communicatie ervaren wordt door de klant, hoe effectiever deze is. En zichtbaarheid helpt ook enorm. Hier is nog veel te winnen in onze (horeca)beleving.

Zichtbaarheid op social media

Hiermee bedoelen we niet het continu plaatsen en beantwoorden van allerlei berichten op social media. Daarvoor heeft een horeca-ondernemer zelden tijd. Maar aanwezig zijn op social media als Fork, Instagram, Facebook, Google Places is een minimum vereiste. Want hier komen mensen die een restaurant zoeken. Dit  zijn je visitekaartjes en goede foto’s, actuele informatie en reviews zijn een must.

Inspelen op voor klanten belangrijke thema’s

Verplaats u in de klant! Wat zijn bepalende gebeurtenissen voor een klant? Wanneer en hoe kiest hij een restaurant? Wat zoekt hij in een restaurant? Hoe meer kennis van de klant, hoe gerichter en relevanter de communicatie die u naar de klant stuurt. Een verjaardag is een mooi voorbeeld. In het algemeen een feestelijk moment, dat veelal gevierd wordt met een etentje of feest buiten de deur (of traiteur).

Representatieve website

 

 Wat geldt voor social media geldt nog zwaarder voor je eigen website. Vaak is je website de eerste en bepalende kennismaking met je restaurant door een klant. Wat wilt u uitstralen?

ONZE INTERACTIEVE EN INNOVATIEVE OPLOSSING: DE CHATBOT

 

MKF Data Company ontwikkelde het concept voor een chatbot voor restaurants. Een chatbot is feitelijk uw digitale assistent, die 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar is. Zodat uw personeel zich op hun kerntaak kan richten- klanten een goede tijd geven-.

De klant kan via de chatbot bij u terecht voor relevante zaken als informatie, reserveren etc. Maar ook u kunt vragen stellen aan de klant over hoe de klant bijvoorbeeld uw dienstverlening ervaren heeft. Of waar de klant voor in is. Met deze informatie kunt u weer gerichter met uw klant communiceren. Interactiever kan het bijna niet! En chatten komt een stuk persoonlijker over dan email.

Met de chatbot kunt u inspelen op verschillende thema’s. In plaats van een mail gebruikt u de chat. Onderstaand hebben we het thema “Verjaardag” als voorbeeld genomen. De “jarige”krijgt een verjaardagskadootje als hij/zij naar het restaurant komt. Elke persoon die niet op de aanbieding heeft gereageerd krijgt een paar slimme herinneringen. Na het restaurantbezoek wordt gevraagd om feedback, met als beloning weer een aanbieding. Zo verbetert u zowel service als relatie met de klant.

Een gratis verjaardagskadootje als je naar het restaurant komt …..

En na het bezoek natuurlijk meteen informeren hoe het was en hoe je de service kunt verbeteren!

Voorbeelden van wat we doen

chat bot

Restaurant

website

Financiële diensten

actie

Retailer

Onze introductie aanbieding

Een Chatbot voor 500 euro!

Steeds vaker zien we chatbots verschijnen op websites. Een chatbot is een virtuele assistent die met uw klanten 'praat', iemand waar ze met vragen terecht kunnen en daarop antwoorden krijgen.  Als u met deze -veelbelovende- vorm van digitale communicatie ervaring wilt opdoen, hebben we een mooie aanbieding voor u. We maken voor u een chat bot voor een onderwerp van uw keuze voor slechts 500 euro.

Interesse? Vul hieronder dan uw gegevens in en verstuur de mail. We nemen dan snel contact met u op om een afspraak te maken.

 Ik wil graag meer weten over jullie introductie-aanbieding

[mautic type="form" id="1"]