google bedrijfsprofiel

Hoe maak je dit?

 

stappenplan voor uw Google Bedrijfsprofiel

Een bedrijfsprofiel aanmaken is niet moeilijk, maar om goed te scoren, beter dan je concurrenten, is een stuk lastiger. Waar moet je allemaal aan denken?  De stappen in dit stappenplan helpen u op weg.

1. Maak een Google account aan

2. Claimen en verificatie van de vermelding op Google. Let erop dat er niet meerdere vermeldingen voor je bedrijf zijn.

3. Maak de vermelding aan. Let daarbij op de volgende zaken:

Zorg dat de juiste bedrijfsnaam gebruikt wordt. Gebeurt dat niet, dan kan Google je vermelding later deactiveren

Voeg de locatie van het bedrijf toe. Let op: er is een verschil is tussen een bedrijf met een locatie waar klanten langs komen en een bedrijf dat op bezoek gaat bij klanten

Voeg de servicegebieden toe. Dit zijn de gebieden waar u klanten bezoekt of produkten bezorgt.

Kies de juiste bedrijfscategorie. Het kiezen van de juiste categorie zal veel invloed hebben op het aantal bezoekers. Houd rekening met concurrenten.

Zorg dat de NAW gegevens op de website gebruik maken van het door Google geadopteerde Schema Language Protocol

4. Optimaliseer de vermelding

Controleer en verbeter de bedrijfscategorie en subcategorieën.

Voeg de bedrijfskenmerken toe

Stem het bedrijfsprofiel zo veel mogelijk af op uw gewenste doelgroep.

5. Voeg foto’s en video’s toe

Zorg dat er voldoende foto’s en video’s met geo-tagging toegevoegd worden. De video moet over het bedrijf of de locatie gaan.

6. Vervolgstappen na vermelding

Goed scoren is geen eenmalige actie, maar een continue proces. Controleer op regelmatige basis hoe het er voor staat en zorg voor verbeteringen.

Voeg regelmatig een Google post toe. Houdt rekening met het gebruik van de juiste keywords in deze posts.

Voeg content in de Google FAQ toe. De juiste FAQ vragen en antwoorden kunnen helpen om de ranking en het werkgebied van de vermelding te verbeteren.

Voeg Google reviews toe.

Voeg backlinks toe (backlink= verwijzing van een andere webpagina naar de eigen site). Deze backlinks hebben, evenals locatie, een grote invloed op de ranking.

Voeg een Google map toe op de website

Check de consistentie van de bestaande bedrijfsvermeldingen. Verkeerd gebruik van naam/adres heeft een negatieve invloed op de ranking. Geen consistente informatie is de nummer 1 reden dat u slechter scoort dan uw concurrenten!!

 

 

 

Onze introductie aanbieding

Uw Google Bedrijfprofiel voor 100 euro!

Als u minder bekend bent met Zoek machine optimalisatie kunt u overwegen om u door ons te laten helpen met uw Google Bedrijfsprofiel optimalisatie. Zelf een professioneel en goed profiel aanmaken kan door de vele aspecten waar u aan moet denken overweldigend en tijdrovend zijn. In de meeste gevallen kunnen wij ervoor zorgen dat u onmiddellijk beter scoort dan 75% van uw concurrenten. Daarnaast krijgt u van ons een aantal aanbevelingen waarmee u uw ranking nog verder kunt verbeteren!

Vul nu uw gegevens in en stuur ons een mail. We nemen dan snel contact met u op.

 Ik wil graag meer weten over jullie introductie-aanbieding

[mautic type="form" id="2"]